Jenta bak bloggen Middager Lunsj Desserter Snacks & drikke Cupcakes & kaker

Om meg

Malin, 19 r, lesund
Etter ha gtt ned pluss/minus 25 kg har jeg mange kreative matoppskrifter p lager. For min del er det kaloritelling som hjelper bde for g ned i vekt og for holde vekten, og derfor har jeg kontroll p innholdet i det meste av oppskriftene mine! P bloggen blir det mest oppskrifter, men av og til noen ord om tanker og om trening.

Vektnedgangen begynte jeg med i slutten av 2009. Da hadde jeg kjent p vre overvektig, eller i alle fall mye strre enn de andre helt siden barneskolen. Grunnen til at personer gr opp i vekt er mange, men jeg har ikke tenkt til gruble s mye i hvorfor det skjedde akkurat meg. Nr det kommer til barn og overvekt mener jeg at det ligger mye mer bak enn bare at "nugatti smakergodt." Fysisk helse gjenspeiler psykisk helse. Nr jeg etter ungdomsskolen valgte Helse og Sosialfag lrte jeg etterhvert mye om ernring og anatomi. Jeg sugde til meg som en svamp, og fikk bde gode karakterer i ernringsfagene i tillegg til at jeg begynte forst regnestykket til kroppen. Jeg forsto mye mer av kalorier, karbohydrater og fett, og forsto virkelig ikke hvordan folk klarte gomle sjokolade samtidig som vi ble undervist i forkalkede rekanaler og hjerteinfarkt. I slutten av 2009, 3-4 mneder etter jeg begynte p videregende skjerpet jeg kostholdet totalt. I begynnelsen tillot jeg meg nesten ikke spise. Den frste mneden gikk jeg ned 6 kg, men hadde ikke spesielt god kontroll p kaloriinntaket, og det sier seg selv at dette ikke er sunt i lengden. Etterhvert klarte jeg 15 kg, deretter 18, s 20. Jeg har gtt bde opp og ned p veien, jeg har hatt lange uker med bde mye mat og lite aktivitet. Styrketreningen har jeg ikke lagt spesielt fokus p fr det siste ret. N er det fullt kjr! Er det noe du lurer p er det bare legge igjen en kommentar!

Fr - Etter

Jeg fant et bilde der jeg var omtrent p det strste. 83 kg. Jeg ble sjokkert over hvor stor jeg faktisk var.

Dette bildet tok jeg i dag. P mitt strste varkjolen stram. (Nei, det er ikke samme kjole som den p bildet over)



Herfra blir mle opprettholde en sunn livsstil, trene mye styrke, oppn synlige magemuskler innen 2012 er omme. Jeg vil stadig sette utfordringer for meg selv, og som det kakemonsteret jeg er blir det mye snadder p veien!

Matbloggtoppen



26 kommentarer

siljeskyttern

28.03.2012 kl.18:37

Shit, det er utrolig bra! :)

Vebjrn

28.03.2012 kl.22:14

Ditta e vedlig bra, Malin! :D

Purren

28.03.2012 kl.23:57

Omg! O_o Helt utrolig!:D
stor forskjell!! bra jobba!!

Eiln

29.03.2012 kl.22:54

Du es fliiink!! Stolt over dej :D

Camilla

29.03.2012 kl.22:54

OMG Malin!! Fantistisk nydelig mage. Ej mpa serist nr ej sg bilde. You look amazing ;D
Camilla: Tusen takk!
Eiln: Takk duu :)

Kristine

30.03.2012 kl.13:24

M bare si wow! Utrolig bra jobba :)

JDIY - En kreativ blogg

02.04.2012 kl.16:55

Imponerende!!
JDIY: Tusen takk! :)

Sunniva

03.04.2012 kl.21:23

S utrolig flink du er! Inspirasjonskilde til tusen :-)
Sunniva: Tusen takk for det! :)

pingu

14.04.2012 kl.11:15

hei, fant ikke ut ved leite p bloggen din nr du begynte g ned i vekt? Og hvordan startet du?

Kjempeflott resultat :) :)
pingu: Heisann :) Jeg skal oppdatere innlegget. Startet helt i slutten av 2009 :) Skal som sagt oppdatere her og skrive litt mer detaljert senere :)

Tusen takk!

Tante LIse

18.04.2012 kl.22:34

Du er kjempeflink Malin og har laget et flott blogg.

AnnetteHelene

06.05.2012 kl.15:57

Helt utrolig :) du ser kjempe flott ut og er kjempe flink:)
AnnetteHelene: Tuusen takk! :)

Jeanett

09.05.2012 kl.05:32

Hvor mange kalorier spiser du per dag? og hvor mange kalorier synes du er en bra mengde om man veier 57 og skal ned 3 kg? er 160 hy, og trener styrke 6 ganger i uka, cardio rundt 5. Missforst meg rett, er fornyd, spiser godt og sunt n, fler jeg? Men skal ha frem disse magerutene fr sommeren! Ligger p rundt 1500-1800 kalorier om dagen. Noen dager kan det vre p 1200 kalorier, men det er som regel kun sndager.
Jeanett: Jeg velger ikke legge ut kaloriinntaket mitt her, rett og slett fordi det finnes ingen fasit p kroppen, og jeg vil ikke anbefale noen kalorimengde for noen. Jeg mener at folk m finne ut av selv hvilken mengde som passer for dem. Bloggen har jeg mest for dele oppskrifter, og jeg skriver kaloriene slik at folk skal slippe regne det ut selv. Som oftest har jo de fleste kontroll over nringsinnhold med tanke p sine egne matvaner, s jeg vil bare komme med tips om sunnere oppskrifter som jeg har funnet p :) Jeg har verken utdanning eller noe som tilsier at jeg skal legge meg opp i hvilke mengder andre skal trene eller spise :)

Dag Ivar Bostad

06.06.2012 kl.09:09

Hei Malin:) Som du sikkert skjnner er jeg broren til Mikke..Jeg og flere er i gang med lage en bobybuilding og fitness side p nett og lurer p om vi kan bruke fr og etter bilde av deg pluss innledningen din p vr side? Dette er en profesjonel side som skal konkurere med tilsvarende sider p nettet og vi vil gjerne bruke deg.
Dag Ivar Bostad: Hei Dag Ivar :) Selvflgelig er det i orden.. S spenndende! :)

Dag Ivar Bostad

07.09.2012 kl.20:38

M bare si at jeg er utrolig imponert over det du har ftt..tar av meg hatten(O

Caroline Sofie

23.01.2013 kl.21:33

Hei! S fin blogg du har, kommer garantert til flge med videre. Gy at du er fra lesund du ogs!

Er imponert over hvor bra jobb du har gjort med vektnedgangen og endre livsstil. Veldig inspirerende :D

-Caroline Sofie
Caroline Sofie: Heisann! Tusen takk for det. Er ikke ofte jeg hrer fra andre herfra, Egentlig :) Kommer nok til flge med din blogg ogs, ser jeg :) Tusen takk for fin kommentar!

Anisa ALi

27.05.2014 kl.13:36

S fantastisk utvikling du har hatt! St p!

Skriv en ny kommentar

hits